Förlaget Kalla Kulor

Uppsatsen ingick I en antologi kring ägande, företagsskandaler (Enron med flera) och journalistik i spåren av IT-kraschen i början av 2000-talet. Hans Bergströms bidrag handlar om journalistikens utveckling i förhållande till den underliggande verkligheten. ”Få förstår att bilden av verkligheten inte behöver ha något samband med verkligheten.” ”Skandaler” som ”Marjasin-affären” och Mona Sahlins ”Toblerone-affär” har mer att göra med en ny typ av journalistik än med fallande etik hos ämbetsmän och politiker. (Essä ur boken "Bakom Skurkar & Skandaler", 2004, Kalla Kulor Förlag, red Patrik Engellau)

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Centrum för Näringslivshistoria CfN AB, orgnr. 556546-9243 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.